پروژه در مورد قالبهای کشش عمیق

دسته بندي : فنی و مهندسی » فنی و حرفه ای
قسمتی از متن اصلی:
برگشت فنری یک فاکتور کلیدی می باشد که می تواند در کیفیت قطعات کشیده شده با روش کشش عمیق نقش مهمی راایفادکند.مطالعات انجام شده نشان داده است که پدیده برگشت فنری می تواند در میزان تغییرشکل قطعات تولیدشده با روش کشش عمیق مؤثرواقع شود. بنابراین برای بهینه کردن فرایند تولید و بالا بردن دقت ابعادی قطعات تولید شده، لازم است عوامل مؤثر در این پدیده شناخته شوند وفرایند کشش عمیق تحت کنترل کامل تولید کننده در آیدوراه های کم کردن مقدار برگشت فنری برای فلزات مختلف ارائه شده و اثر جنس مواد اولیه، نیروی ورقگیر، ضریب اصطکاک و مقدار لقی سنبه و قالب بر این پدیده، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
در این تحقیق، برای تجزیه و تحلیل پارامترهای ذکر شده، به منظور ساده سازی از شبیه سازی دو بعدی (کرنش صفحه) فرآیند کشش عمیق استفاده شده و نتایج آنالیز با نتایج تجربی مقایسه گردید. از مقایسه به عمل آمده، تطابق خوبی بین نتایج عددی و تجربی حاصل شد و صحت نتایج مورد تایید قرار گرفت.
پدیده برگشت فنری، بیانگر تغییر شکل ورق، پس ازبار برداری و رها شدن از نیروی پرس، در فرایند ورق کاری می باشد. این پدیده دستیابی به دقت ابعادی مورد نظر را ناممکن می سازد و باعث می شود در مونتاژ قطعه بامشکلات پیش بینی نشده ای مواجه گردیم. یک بررسی اقتصادی نشان میدهد که صنعت خودرو سازی آمریکا سالانه 50 میلیون دلار به خاطر پیامدهای کیفی پدیده برگشت فنری متضرر می شود. باید با اتخاذ روشهایی درطراحی ابزار این پدیده را جبران نمود و دیگر آنکه فرایند رابه گونه ای تحت کنترل درآورد، تا اینکه در یک فرآیند تولید انبوه، برای تولید قطعات مختلف مقدار برگشت فنری ثابت باقی بماند.

دسته بندی: فنی و مهندسی » فنی و حرفه ای

تعداد مشاهده: 4094 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:466 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان رشته های مکانیک و رشته های مرتبط


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب Word و قابل ویرایش