غذاهای محلی استان ایلام

دسته بندي : علوم انسانی » گردشگری و توریسم
مقدمه:
استان ایلام با قرارگیری در غرب ایران و ناحیه‌‌ای کوهستانی و نیمه‌گرم، از مناطق جنگلی و پوشش گیاهی نسبتا مطلوبی برخوردار است. مردم این نقطه از کشور، از رژیم غذایی جالب و متنوعی پیروی می‌کنند که حضور انواع غذاها و شیرینی‌های سنتی و محلی، بسیار چشم‌گیر و منحصر به فرد است. با کجارو همراه باشید تا برخی از خوراکی‌های بومی و فوق‌العاده را به شما عزیزان معرفی کنیم.
 استان زیبای ایلام، با مساحتی حدود ۲۰ هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع، به عنوان بیست و دومین منطقه‌ی جغرافیایی کشور از لحاظ بزرگی و وسعت، شناخته می‌شود.
 این منطقه‌ی زیبای کوهستانی، چشم‌اندازی فوق‌العاده از جاذبه‌های بکر و حیرت‌انگیز طبیعی را برای هر گردشگر به ارمغان آورده است. آثار تاریخی و عمارات برجای‌مانده از ایران کهن همچون قلعه‌ والی ایلام، آتشکده‌ی سیاهگل، طاق شیرین و بسیاری دیگر از بناهای باستانی، در کنار فرهنگ غذایی مردم این استان، از دیگر دلایل حضور بازدیدکننگان داخلی و خارجی به این خطه از کشور به شمار می‌آید. طبق آمار و اطلاعات ارائه شده توسط کارشناسان تغذیه و سلامتی، متاسفانه با وجود تنوع مثال‌زدنی غذاها و خوراکی‌های سنتی در استان، درصد بسیار کمی از خانواده‌های ایلامی، خود را به مصرف غذاهای محلی سرزمین، ملزم دانسته و خیل کثیری از ساکنین این منطقه، استفاده از غذاهای جدید را در اولویت برنامه‌ی غذایی خود قرار داده‌اند که این مسئله همت روزافزون مسئولان تغذیه و کارشناسان سلامتی را در ترویج بیشتر استفاده و بهره‌مندی از خوراکی‌های بومی و محلی می‌طلبد.

فهرست:
 مقدمه
 خورشت تره کوهی
 ترخینه
 کوفته سیرابی
 شله امیری
 قله ماسوا
 مکش
 گوجه پلو
دسته بندی: علوم انسانی » گردشگری و توریسم

تعداد مشاهده: 2388 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: PPT

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:1,253 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش

  • گالری تصاویر :
    غذاهای محلی استان ایلام