Qualitative management accounting research: Assessing deliverables and relevance

دسته بندي : کتاب » گوناگون
لینک دانلود رایگان مقاله انگلیسی

:
http://s8.picofile.com/file/8278373600/ISIHome_ir_24064.pdf.html

تحقیقات کیفی حسابداری مدیریت: ارزیابی ارائه و ارتباط

 

چکیده

 این مقاله به بررسی موقعیت تحقیق کیفی به روز در زمینه حسابداری مدیریت پرداخته و تأمل انتقادی و ارزیابی مشخصات نسبی خود را به ادبیات غالب تحقیق کمی حسابداری مثبت گرا ارائه می دهد. به طورحتم در ادبیات حسابداری ، تحقیقات حسابداری مدیریت در استفاده از روش های پژوهش کیفی پیشرو است . این مقاله در راستای حسابداری مدیریت وادبیات روش شناختی پژوهش کیفی، عوامل اصلی سنت و مسیر آینده سهم پژوهش کیفی حسابداری مدیریت را ارزیابی می کند. سنت کیفی به درک و نقد مراحل مدیریت و حسابداری کمک می کند، و همچنین توانایی رفع نگرانی شاغلین و سیاستگذاران را دارد. تعامل نزدیک محقق دراین زمینه، توجه به فرایند، استقبال از پیچیدگی موقعیتی، و همچنین مفاهیم انعکاسی و انتقا دی از پدیده سازمانی ، به عنوان نشانه های این سنت باقی می ماند.

 

کلمات کلیدی:

تحقیق کیفی ، حسابداری مدیریت ، مطالعات موردی ، نظریه ها ،بازتاب پذیری، دقت زیاد، اشتغال

 

1. تحقیقات کیفی حسابداری مدیریت: ارزیابی ارائه ها و ارتباط

در ادبیات تحقیق حسابداری ، حسابداری مدیریت بیش از دو دهه مستعدترین زیر مجموعه انضباطی دربکارگیری تحقیق کیفی بوده است. در حالی که بخش بزرگی از تحقیقات حسابداری مدیریت از تمرکز فرضی قیاسی اثبات گرا حمایت کرده است ، جامعه پژوهش کیفی و خروجی آن به سنت قوی در سطح بین المللی توسعه و گسترش یافته است. با این حال بسیاری در جامعه تحقیقات حسابداری از سهم فعلی ادبیات تحقیق کیفی بی اطلاع می باشند. در همان زمان، این بخش  قابل توجه ازادبیات پژوهش در حرکت به سمت تعامل موثرتر با سیاست های حسابداری  و عمل ، با چالش فوری مواجه است.

 تحقیقات کمی حسابداری مدیریت در حال حاضر توسط مجموعه آثار تجربی ارائه می شود که ادامه آثار حسابداری منتشر شده دربیش از 40 سال می باشد. با این وجود میزان این همکاری  تا حدودی توسط محدودیت های آن پوشیده شده است.در حالی که این پژوهش بر سازه مدل پیش بینی و تست تمرکز کرده است، اهمیت شناخت و مدیریت،  اجرای حسابداری مدیریت و فرآیندهای سازمانی را به خصوص هنگامی که بهترین راه حل برای بررسی پیچیدگیهای فرآیندها و مفاهیم آنها مناسب نباشد، تا حد زیادی نادیده گرفته است . بعلاوه سنت کمی به طور طبیعی با پذیرش این خطر که انچه را می توان به حساب آورد همیشه مهم است و آنچه را که مهم است همیشه نمی توان محسوب کرد، اولویت را به آنچه می دهد که می توان به شمار آورد و اندازه گیری کرد . برخی از محققان کمی با شناخت این محدودیت های اصلی، گاه گاهی روش های کیفی را برای اطلاع مدل سازی اولیه خود و یا شروع برخی ازدستور عمل ها به  'چگونگی' و 'علت' سوالات مطرح شده توسط نتایج تجزیه و تحلیل آماری خود، بکار می گیرند.

قدمت سنت تحقیق کیفی در ادبیات حسابداری مسلما به اوایل دهه 1900s برمی گردد، و به خصوص در دهه 70 افزایش می یابد. در حال حاضر این پژوهش به نوبه خود سهم عمده ای در زمینه حسابداری دارد ، و همچنین مکمل توضیحی تاریخی و معاصر را به عنوان بافتُ به سنت های کمی حسابداری مدیریت ارائه می دهد. با این حال در بسیاری از جوامع ، تحقیقات حسابداری هنوزهم به حاشیه رانده شده است. این مورد درسنت حسابداری مدیریت کمتر است. این مقاله به خصوص خطاب به جامعه تحقیقات کیفی حسابداری است ، در حالی که محققان کنجکاو کمی ، بینش هایی را به چشم انداز کیفی در مدیریت حسابداری ارائه می دهند. با این حال این مقاله به محققانی که به بکارگیری روش های کیفی در طرح تحقیق خود می اندیشند ، اکتشاف انتقادی از موقعیت وپتانسیلی را پیشنهاد می دهد که این سنت به آنها ارائه می دهد.

این مقاله با هدف بازتاب انتقادی بر نقش و جهت های اینده تحقیق کیفی  در سنت کلی حسابداری مدیریت و دستور کار تحقیقات حسابداری ، طرح شده است. بر این اساس ارزیابی انتقادی از موقعیت و نقش خود نسبت به حالت کمی غالب اثبات گرا در تحقیقات حسابداری مدیریت ارائه می دهد. این مقاله در زمینه حسابداری مدیریت انجام می شود زیرا در زیر رشته حسابداری ، تحقیقات اغلب کیفی است. به منظور تسریع اين هدف اين مقاله سهم بالقوه ي تحقيق كيفي را براي تئوري حسابداري مديريت و دانش كاربردي بيان مي كند و همچنين رابطه ي چند جانبه و متقابل ميان روش شناسي كيفي و نظري ، درگيري نزديك بين محقق و فعالان سازماني در اين زمينه و جهت هاي آينده ي پژوهش حسابداري مديريت را بررسي مي كند . بدين منظور محدوه اي از آثار پژوهش منتشر شده را طرح مي كند كه شامل بررسي پژوهش حسابداري مديريت و نيز پژوهش كيفي در حسابداري است.

اين مطالعه با ساختاري بر اساس محقق حسابداري كيفي و تفسير اين سنت به ارزيابي انتقادي ويژگي هاي اين سنت ، گرايش هاي روش شناسی آن و و پژوهش بالقوه ي آينده مي پردازد. اين چنين فعاليت هايي براي ادامه توسعه نظم حسابداري مديريت، حياتي است و درك عميقی از توسعه ي ريشه هاي در دسترس ساختار تئوري و توسعه عملي ارائه مي دهد.اين مقاله براي رسيدن به اين اهداف ابتدا به صورت مختصر تمايز سنت كيفي و ارائه ی بالقوه ي آن را تكرار مي كند.سپس نماي کلي پژوهش كيفي حسابداري مديريت را با به كار گيري پژوهش مطالعه موردي بافت ، روش هاي بيان تئوري و مديريت آن ازاعتبارو بازتاب پذیری ارائه مي دهد.

2-پديده ي كيفي

هنگام ارائه ي تحقيق كيفي در جامعه ي حسابداري بين المللي، زمان تزلزل طولاني مي شود.بحث ها و مشاجره هاي اخير،حتي ميان جامعه پژوهش كيفي حسابداري به عنوان مثال هنگامي كه در موضوع خاصي از ديدگاه هاي انتقادي حسابداري در مورد «اينده ي پژوهش تفسيري حسابداري" در 2008 (كوپر2008) ظاهر شد،عدم اطمينان در مورد سهم و نقش را نشان مي دهد. با اين وجود،اين سنت ادبياتي را ايجاد كرده است كه از گفتمان روش شناسي توسعه يافته ،غناي نظري و داده هاي با ارزش تجربي برخوردار است.پذيرش مدافعه و مصالحه نقش حمايتي سنت برجسته كمي ، کمک سازنده ي كوچكي به ادبيات حسابداري مديريت يا آينده ي تحقيق كيفي ارائه مي دهد.

در مشاجره ي فعلي بر سر به رسميت شناختن ادبيات پژوهش حسابداري،نبايد ويژگي هاي متمايز سنت پژوهش كيفي را فراموش كنيم.عدم تكرار و بازتاب اين موضوع فقط توانايي ما در حركتی فراتر از مدافعه و ادعاي ما برای موقعيت بهتر را تحليل مي برد.غالبا فرض مي كنيم همه چيز براي ما آماده است و همه مي دانند كه چه بايد بكنيم.اساس مهارت ما ، بازديد و تكرار را براي كساني كه در سنت غرق شده اند و نيز كساني كه سنت براي آنها جديد است،ايجاد کرده و ياد آوري مي كند كه ما چه كسي هستيم،چه كاري انجام مي دهيم و چرا.اما اين بازتاب انتقادي در مورد روش شناسي كيفي در زمينه حسابداري مديريت به خصوص براي دانشجويان دكترا،محققان از قبل ظهور يافته و محققان آموزش ديده ي كمي كه نسبت به سنت كيفي جديد مي باشند، مهم است و مقدمه اي را براي تمركز منحصر به فرد و افزايش دانش در دسترس از طريق تحقيق كيفي در حسابداري مديريت و نيز هشدار در مورد بحث ها،موضوع ها و محدوديت هايي كه به ناچار همراه با هر سنت روش شناسی است، ارائه مي دهد.اين چنين بازتاب هايي مي تواند نقطه مرجع مفيدي را براي طراحي مطالعات محققين، جمع آوري داده ها و روش هاي تجزيه و تحليل ايجاد كند و راهنما و دليلي براي فهم محققان كيفي باشد تا بدانند چگونه (بدون مدافعه) ارتباط بهتري را برقرار كرده و همكاري هاي منحصر به فرد را با
دسته بندی: کتاب » گوناگون

تعداد مشاهده: 3331 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: وورد و پی دی اف

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:505 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:

    ابتدا فایل انگلیسی مقاله را از لینک زیر دانلود کنید سپس نسبت به خرید اقدام نمایید

    لینک دانلود رایگان مقاله انگلیسی:

    http://s8.picofile.com/file/8278373600/ISIHome_ir_24064.pdf.html



  • محتوای فایل دانلودی:
    مقاله انگلیسی+فایل ترجمه

  • گالری تصاویر :
    Qualitative management accounting research: Assessing deliverables and relevance