جزوه آمار،سنجش و اندازه گیری(مجموعه تربیت بدنی)

دسته بندي : علوم انسانی » تربیت بدنی

جزوه آمار،سنجش و اندازه گیری(مجموعه تربیت بدنی)

 

توضیحات محصول :جزوات آمادگی آزمون دکتری رشته تربیت بدنی  ویژه کنکوریها- به همراه تست ها و پاسخ تشریحی -

آمار 
آمار عبارت است از مجموعه ای از فنون يا روشها ی  ریاضی برای جمع ،آوری تنظیم، تحلیل و تعبیر و تفسیر داده های
عددی . آمار ابزار اساسی سنجش و اندازه گیر ی است 
ارزشیابی 
فلسفه ی ارزشیاب رسیدن به اهداف غایی آموزش و پرورش و در نهایت جامعه است. ارکان مهم آموزش و پرورش عبارتند
از: هدف، برنامه، روش، وسای یل آموزش ی، ارزشیاب
یارزش یاب ، تعیی ین ارزش يا داور فری یآا برایند سازمان يافته جمع يآور ی، تحل یل و تفس ر اطلاعات و تفسی یر نتا ج سنجش
و اندازه يریگ است. یبه عبارت د گر، دادن مفهوم و محتوا به اطلاعات حاصل از اندازه يریگ . و سنجش 
یارزش یاب يندیفرآ است که از اندازه میریگ یها استفاده کند و مقصود از اندازه ريریگ ي، گردآو اطلاعـات اسـت. در یفرا نـد
یارزش یاب ، اطلاعات بر طبق استانداردهاي ینیمع میتفس یر میشوند تا تصم يریگ یبراساس آنها م سر باشد. آشکار است که
یموفق یت ارزش یاب یفیبه ک ت اطلاعات گردآوري یشده بستگ یدراد. فرآ ند، اندازه يریگ یاول ین گام در ارزش یاب است. نکتـه
یمهم ا نکه تا آزمون نباشد، اندازه يریگ نمیمفهوم پ یدا کند و چنانچه آزمون و اندازه يریگ انجام نشود، امر ارز یابی مقـدور
نخواهد بود
یهدف از ارزش یاب یتسه میل در تصم يریگ یمنطق است و تعیی فراین هدفها، اول ین گام در یند ارزش یاب . است 
مدل یارزش یاب 
   
یارزش یاب ی، فرآ میند تصم يریگ ییایپو است که شامل سه جزء است
)1
يگردآور اطلاعات مناسب (اندازه يریگ
ارزشیابی اندازهگیري آموزش پیشآزمون هدفها « 14» مجموعه تربیت بدنی 
 
)2
قضاوت در مورد ارزش این اطلاعات طبق برخی استانداردها
)3
میتصم يریگ یبر اساس ا ن اطلاعات 
يهدفها اندازه يریگ یو ارزش یاب 
ییهدف نها ياز اجرا آزمون، بهبود فرا می میند تص يریگ است. شش هدف کلی یکه فرا نـد آمـوزش را تسـهی یل مـ کننـد،
عبارتند از
 -1
جا یگز ین کردن: از آزمونها می يتوان برا قرار دادن دانشآموزان در کلاس و گروهها مطابق با توانایی یها شان استفاده کرد
 -2
تشخیص دادن: آزمونها را می يتوان برا یتشخ ص نقاط ضعف افراد به کار برد تا بتوان کار را به صـورت فـردي اصـلاح کرد

تست هاي طبقه بندي شده تکمیلی سنجش و اندازه گیري 
 
الف) مقیاس0هاي اندازه گیري 
.1
نسبت دادن اعداد به مقدار معینی از یک صفت را چه می گویند؟ 
 1)
ارزشیابی 2) نمره خام ج) اندازهگیري د) هدف رفتاري 
.2
براي بیان نتایج هر نوع انداز : هگیري باید 
1)
صفت مورد اندازهگیري قابل مشاهده باشد
2 )
وسیله اندازهگیري تهیه شود
3)
مقیاس کمی تعیین گردد
4)
صفت مورد اندازهگیري تعریف شود
.3
مقایسه و داوري براساس اطلاعات بدست آمده درباره فرد را با معیاري معین چه میگویند؟ 
1)
هدفهاي تربیتی 
2)
ارزشیابی (سنجش
3)
هدفهاي رفتاري عکسالعملها 
 4)
استعمال 
.4
هدایت مستمر یادگیري از طریق کدامیک از انواع ارزشیابی انجام میشود. پیشرفت یادگیرندگان 
1)
تکوینی 2) ورودي 3) تشخیصی 4 ) پایانی
.5
در ارزشیابی اطلاعات به دست آمده وقتی مفید است که
1)
به هدف ارزشیابی مربوط باشد (روایی
2 )
از خطاي اندازهگیري بدور باشد (پایانی) دقت و ثبات 
3)
مقیاس کمی آن تهیه شده باشد 
4)
الف و ب هر دو صحیح است

پاسخنامه 
 -1
گزینه ي « 3» صحیح است
 -2
گزینه ي « 4» صحیح است
 -3
گزینه ي « 4» صحیح است
 -4
گزینه ي « 1» صحیح است
 -5
گزینه ي « 4» صحیح است

دسته بندی: علوم انسانی » تربیت بدنی

تعداد مشاهده: 2780 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 249

حجم فایل:13,595 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    نوع فایل:Pdf
    سایز: 8.93mb
    تعداد صفحه:249