افسردگی

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

مقدمه

1ـ1ـ بيان مسئله

1ـ2ـ اهميت مسئله

1ـ3ـ اهداف تحقيق

بيان فرضيه

1ـ4ـ فرضيه تحقيق

1ـ5ـ اصطلاحات مهم و تعاريف عملياتي متغيرها

1ـ افسردگي

2ـ شيوع

3ـ دانشجوي بومي و غير بومي

فصل دوم : مرور بر ادبيات تحقيق

2ـ1ـ افسردگي

2ـ2ـ نشانه هاي افسردگي

2ـ3ـ طبقه بندي

2ـ4ـ نظريه هاي افسردگي

2ـ5ـ درمان اختلالات خلقي

2ـ6ـ تحقيقات انجام شده درمورد افسردگي دانشجويان

فصل سوم: طرح تحقيق

3ـ1ـ توصيف روش تحقيق

3-2ـ جامعه تحقيق

3-3- روش نمونه گيري

3ـ4ـ متغيرها و كنترلهايي كه اعمال شده است

3ـ5ـ روش جمع آوري داده ها

3ـ6ـ ابزار اندازه گيري

3ـ7ـ روش آماري

فصل پنجم : خلاصه و نتيجه گيري

5ـ1ـ توصيف روش هاي مورد استفاده در تحقيق

5ـ2ـ نتيجه گيري

5ـ3ـ توجيه و تفسير نتايج

5ـ4ـ توصيه براي پژوهشهاي بعدي

5ـ5ـ محدوديتها

پيوستها

پرسشنامه ها


چكيده :

همانطور كه مي دانيم افسردگي و مانيا يكي از اختلالت خلقي شايع مي باشند كه بيشتر اختلالات عاطفي ناميده مي شوند . اختلالات خلقي گروهي از بيماريهاي روانپزشكي مي باشند كه به شكل خلق پايين و تصورات ذهني ناهنجار بروز مي نمايند .

نماي باليني افسردگي مي تواند بصورت خلق افسرده ، احساس نااميدي ، احساس غم ، بي ارزشي ، آشفتگي خواب و اشتها و يا فقدان انرژي و ميل جنسي بروز كند . اين اختلالات مي توانند منجر به مشكلاتي در عملكرد شغلي ـ تحصيلي ـ اجتماعي و روابط بين فردي گردند .

مقدمه

خلق يا Mood ماية هيجاني يك وضعيت عاطفي پايدار است كه در طول طيفي بهنجار از غم وشادي تجربه مي شود . اختلالات خلقي با احساسهاي نابهنجار افسردگي يا سرخوشي مشخص مي شوند كه در برخي موارد شديد با خصوصيات پسيكوتيك همراهند . اختلالات خلقي به انواع اختلالات دو قطبي و اختلالات افسردگي تقسيم مي شوند . اين علائم در برخي گروههاي خاص از نظر جنس و سن و وضعيت رواني اجتماعي افراد متفاوت مي باشد .

بيان مسئله:

شايد كمتر كسي باشد كه در طول زندگي خود لحظاتي از نگراني و افسردگي را احساس نكرده باشد . افسردگي يك اختلال شايع عاطفي است . اگر شدت اينحالت از حد معمول بگذرد ، عرصة زندگي را بر فرد تنگ كرده او را از همه چيز حتي از خودش بيزار مي كند .

اهميت مسئله :

مسئله حاضر از اين جهت حائز اهميت مي باشد كه با بررسي اين مطلب آيا تفاوتي بين ميزان افسردگي دانشجويان بومي وغير بومي وجود دارد يا خير ؟

اهداف تحقيق :

دانشجويان به اقتضاي سن و موقعيتي كه در آن قرار دارند در معرض ابتلاء به انواع اختلالات عاطفي مي باشند بيشتر آنان از يكطرف بخاطر تحصيل دردانشگاه از خانواده و شهر خود جدا شده و در محيط جديدي قرار گرفته اند كه بايد با مشكلات خود مبارزه نمايند

افسردگي :

افسردگي اصطلاحي وسيع و مبهم است . براي شخص عادي حالتي مشخص با غمگيني و گرفتگي و بيحوصلگي و براي پزشك گروه وسيعي از اختلالات عاطفي با زير شاخه هاي متعدد را تداعي مي كند


توصيف روش تحقيق :

نوع روش تحقيقي كه براي رسيدن به مقاصد تحقيق حاضر از آن استفاده شده است ، روش تحقيق يا تحقيق علّي مقايسه اي است . كه آن شامل توصيف ، ثبت ، و تجزيه و تحليل و تفسير شرايط موجود است . اين كار مستلزم گونه اي از مقايسه يا مقابله است و در آن كوشش مي شود تا روابط ميان متغيرهاي دستكاري نشده كشف شود.)

روش نمونه گيري :

روش نمونه گيري در اين تحقيق استفاده از روش تصادفي ساده و با مراجعه به جدول اعداد تصادفي مي باشد كه اين انتخاب در دو مرحله و بطور مجزا براي هر دو گروه انجام پذيرفته است . لازم به ذكر است كه اين نمونه ازبين 500 دانشجوي پسر بومي و 500 دانشجوي پسر غير بومي مجرد در محدودة سني 25ـ19 ساله با مراجعه به مركز كامپيوتر دانشگاه انتخاب شده اند . بنابراين نمونه هاي انتخاب شده در هر دو گروه تقريباً بيش از 35 % از افرد جامعه و در حد بزرگ مي باشد .

روش آماري :

ثابت شده كه آزمون t براي مقايسة دوگروه مستقل ، همانند آزمونt تك نمونه اي مي تواند نتايج دقيقي به دست دهد ، حتي اگر جامعه هاي نمونه برداري شده با اين مفروضه ها همنوايي دقيق نداشته باشد . در حقيقت لزومي ندارد كه جامعه هاي مورد مطالعه دقيقاً نرمال باشند و اگر جامعه ها تك نمايي و بدون چولگي شديد باشد

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 2615 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

تعداد صفحات: 57

حجم فایل:195 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
برچسب ها: افسردگی