پاورپوینت درمورد مشاوره دربازاریابی وفروش رمزموفقیت مدیران عصر دیجیتال

دسته بندي : کتاب » کسب و کار و پول
توضیحی درباره فایل:
در مورد بازاریابی چه میدانید؟
در سال های اخیر مشاوره بازاریابی همراه با رفع بسیاری از انحصارها و رانت ها در ایران و ورود رقبای ریز و درشت داخلی و خارجی به میدان تولید ، تجارت و خدمات ، بازار ایران تا حد زیادی تبدیل به یک بازار رقابتی شده است و در این میدان تقریباً هیچ بازیگری تنها و بدون رقیب نیست . در این فضا ،‌توجه جدی به مشاوره بازاریابی برای تمام شرکتها یک امر ضروریست و کسانیکه در این مورد غفلت کنند بسرعت میدان را بنفع رقبا از دست خواهند داد . از آنجائیکه بازاریابی مانند بسیاری از دانش های دیگر امروز امری تخصصی شده است اتکای مدیران شرکت ها به روش های سنتی گذشته و پیروی از تجربه های قبلی کافی نیست و باید به ملاحضه عوض شدن شرایط رقابت ،‌از شیوه های جدید بازاریابی استفاده نمود .
مشاوره بازیابی کسب کار
از آنجائیکه امروزه مدیران شرکت ها نیاز به دانش ، مهارت و تخصص بازاریابی در بکار بستن این شیوه ها را بیش از گذشته احساس می کنند استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی کاملاً بدیهی بنظر می رسد ولی متأسفانه این روز ها هر قدر ضرورت استفاده از مشاوران بازاریابی بیشتر می شود پندارها و برداشت های نادرست از حرفه مشاوره بازاریابی نیز افزایش می یابد . برخی ، مشاوره بازاریابی را به معنی مشاوره با تیم بازاریابی شرکت و استفاده از نظرات آنها می دانند . برخی دیگر مشاور بازاریابی را در حد یک مدیر بازاریابی می دانند و فکر می کنند اگر یک مدیر بازاریابی خوب استخدام کنند در واقع یک مشاور بازاریابی هم دارند . عده ای هم فکر می کنند مشاوره بازاریابی بمعنی خواندن چند کتاب در این زمینه و شرکت در دوره های بازاریابی است . در بهترین حالت بعضی ها مشاور بازاریابی را با اساتید دانش بازاریابی اشتباه می گیرند و استفاده از توصیه های آنها را بمعنی مشاوره می دانند در حالیکه یک مشاور بازاریابی خیلی برتر و بالاتر از این موارد است .
مشاوره بازاریابی و توسعه فروش
مشاوره بازاریابی و توسعه فروش- مشاوره بازاریابی و توسعه فروش
بازاریابی اثربخش سبب می شود تا مشتریان در زمانی که شما می خواهید رفتارهایی را که شما مایل هستید از خود نشان دهند که این مستلزم تحقیقات، مطالعه، برنامه ریزی و اجرای بسیار دقیق است و این همان نقشی است که یک « مشاور بازاریابی » ایفا می نماید.مشاوران بازاریابی فرصتهایی را در تجارت شما می بینند که ممکن است شما از دست داده یا فراموش کرده باشید. آنها همچنین می تواند از بسیاری از اشتباهاتی که کارآفرینان و صاحبان کسب و کار در هنگام بازاریابی محصولات و خدمات خود مرتکب      می شوند جلوگیری کند و باعث ذخیره سرمایه های مالی ، زمانی و انسانی سازمان شما گردد .بازاریابی موفق ، انتقال « پیام خوب »  توسط « رسانه و ابزار خوب » به « مخاطب خوب » است که در قالب « زمان ، مکان و توان مناسب » منجر به موفقیت تضمینی سازمان خواهد شد.کامیابیدربازاریابیامروزدرارزیابیدائم “خود ،رقیبومشتری”  استکه با توجه به مشغله سازمان ها در حفظ وضع موجود و نگاهی به سودآوری و ثبات ، از جنس استراتژی های « تحقیق و توسعه» بوده که بررسی سازمان ها و برندهای موفق ، بیانگر این است که اجرای حرفه ای آن جز در برون سپاری و بهره گیری از کارشناسان این حرفه ، محکوم به شکست و یا سختی و انحراف مسیر است .
فازهای مشاوره دربازاریابی
*فاز اول :
فازهای مشاوره دربازاریابی
شناخت کلی سازمان ، بررسی سوابق و فعالیت های بازاریابی صورت گرفته در سازمان تاکنون ، منابع و پتانسیل ها
طراحی مدل ها و راهکارهای تحقیقات بازار و بازاریابی
انجام تحقیقات بازار  ( با امکان آموزش و بهره گیری از تیم بازاریابی و فروش آن سازمان )
توصیف کلیه محصولات / خدمات ، ویژگی ها و مزیت ها
بررسی میزان تقاضا و ظرفیت ارائه خدمات و محصولات
بررسی محیط های توسعه بازار و ارائه پیشنهادات کسب سهم بازار سازمان
توصیف کلی بازار و تحلیل رفتار مصرف کنندگان / مشتریان
تحلیل رقبا
بخش بندی و تعیین هدف و جایگاه یابی
بررسی هزینه های توزیع ، خدمات پس از فروش ، مرجوعی و برگشتی ها
بررسی و تحلیل نقاط قوت و ضعف ، فرصت ها و تهدیدات* فاز دوم : تدوین استراتژی های بازاریابی و برنامه های عملیاتی
تحلیل سیاست های قیمت گذاری ، تخفیفات ، تسهیلات و تشویق ها
تدوین استراتژی های بازاریابی
تدوین برنامه های عملیاتی بازاریابی
تدوین استراتژی های تبلیغات و برند سازی
مشاوره در تشکیل کمپین تبلیغاتی
تدوین ابعاد پیام های تبلیغاتی ، محتوای پیام ، انتخاب رسانه و تعیین ملاحظات اجرا
تشریح و تدوین انواع کانال ها و شبکه توزیع و نمایندگی
طراحی ساختار بخش بازاریابی و فروش و مهندسی مجدد
طراحی روش‌ها و فرآیند‌های گردش کار بازاریابی و فروش
فرم‏ها ، آئین‏نامه فروش ، کاتالوگ ، لیست قیمت ، طرح‏های تخفیف و …
تدوین شرح شغل ها ، شرایط احراز شغل ها و شرح وظایف کلیه کارکنان بخش بازاریابی و فروش* فاز سوم : پیاده سازی و اجرا و نظارت
همکاری و نظارت بر اجرای استراتژی ها و راهکارهای تدوین شده
ارایه خدمات مشاوره در زمینه استخدام منابع انسانی مورد نیاز
نیاز سنجی آموزشی کارکنان و تیم بازاریابی
طرح ریزی و اجرای آموزش های مورد نیاز و اندازه گیری اثربخشی آموزش ها ( هزینه های آموزش های تکمیلی و حرفه ای بعهده آن سازمان و بطور مجزا از این پروژه می باشد )
تهیه و ارائه گزارشات دوره‎ای از روند فعالیت‎های بازاریابی و فروش به کارفرما
استفاده از اینترنت و فضای مجازی در اجرای پروژه بازاریابی ( با مهیا کردن بستر آن توسط سازمان )
بررسی روش های تهیه بانک های اطلاعاتی مفید و تکمیل تدریجی آن توسط بخش بازاریابی* فاز چهارم:  مدیریت ارتباط با مشتری
تهیه و تدوین پرسشنامه بر اساس انتظارات مشتریان و ویژگی های محصول با اتخاذ مؤثرترین مدل و مکانیزم اخذ نظرات مشتریان
اجرای نظرسنجی ، مصاحبه و گردآوری و جمع بندی داده های مشتریان
سنجش مستمر بازار و ارائه پیشنهادات لازم در زمینه تغییر سیاست‌ها و فرایند‌های اجرایی
تحلیل داده ها و انعکاس نقطه نظرات مشتریان به صورت مستمر به کارفرما
شبکه سازی و مدیریت ارتباطات
طرح ریزی سیستم « مدیریت ارتباط با مشتری» CRM ( در صورت نیاز ارائه نرم افزار با هزینه ای جداگانه )
برقراری باشگاه مشتریان
دسته بندی: کتاب » کسب و کار و پول

تعداد مشاهده: 2606 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 65

حجم فایل:2,134 کیلوبایت

 قیمت: 36,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل در قالب پاورپوینت